• style Blue style Red style Green A++| A| a-- English
     
  • Hubungi Kami

    Hospital Pasir Mas Jalan Lati, 17000 Pasir Mas Kelantan. T-09 793 2300 | E-hosim@moh.gov.my

    Pautan Pantas

  • Webmail 1Govuc
  • Directori Pegawai
  • Muat Turun Dokumen
  • Statistik
  • Home / Piagam Pelanggan

    PIAGAM PELANGGAN BAGI PERKHIDMATAN BARISAN HADAPAN

    KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA

    Kami berjanji untuk memberikan perkhidmatan secara professional, selamat, mesra, penyayang dan berkualiti

    • 1. Keutamaan akan kami berikan kepada kes kritikal di Jabatan Kecemasan dan Trauma dengan masa menunggu seperti berikut;

                   Semua kes kritikal (Zon Merah) dirawat serta-merta

                   Semua kes separa kritikal (Zon Kuning) dirawat dalam masa 15 minit

                   Lain-lain kes ( Zon Hijau ) akan dilihat mengikut keutamaan keadaan pesakit

    • 2. Perkhidmatan klinik Pesakit Luar dan Klinik Pakar akan diberikan mengikut giliran dan /atau keadaan pesakit. Keutamaan akan diberikan kepada kanak-kanak, ibu hamil, warga emas dan orang kurang upaya.
    • 3. Maklumat akan diberikan kepada pelanggan berkenaan penyakit dan perawatan
    • 4. Kerahsiaan maklumat peribadi, penyakit dan perawatan yang diberikan kepada pesakit adalah terjamin.
    • 5. Kemudahan dan persekitaran yang bersih, selesa dan selamat disediakan

     

    Recommend this page to a friend! Prepare to print